Videreudvikling af sejl.
Videreudvikling forklaret for dummies 🙂
Har I nogen sinde tænkt på, hvorledes producenter viderudvikler sejl.
Hvordan disse (angiveligt) forbedres år for år.
Jeg har fundet ud af, hvordan de omsætter de nøjagtige ønsker og informationer, der kommer fra de udvalgte teamsejlere.
Teamsejlere der er specialister i at formidle indtryk og nytænkning.
Forestil jer et stort lokale. Helt tomt bortset fra 3 personer der sidder i lotusstilling.
De tre personer der sidder i lokalet, bestÃ¥r…..nu tager vi bare et tilfældigt stort sejlmærke….lad os sige NeilPryde, men det kunne ligesÃ¥ godt være foregÃ¥et hos Loft og Monty Spindler.
Tilbage til lokalet.
De tre personer der sidder i lotusstillinger er: Økonomiske ansvarlig for salg,- det er en markettingfidus og en stik i rend dreng.
De tre sidder og bladrer i kataloget for sidste år, kigger på sidste års racingsejl, og kalder herefter på den udvalgte teamsejler, der skal videregive sine ønsker og forestilling til den kommende sejlserie.
Ind kommer Antoine Albeau- sætter sig ned i lotusstilling foran de 3 andre,- “NÃ¥ AA hvilke tanker og ønsker har du sÃ¥ til kommende serie?”…..Albeau med dyb ryst ” Me want POWER”………stilhed….sÃ¥ siger marketingsfidusen, jammen AA, det ville du da ogsÃ¥ sidste Ã¥r…og forrige……?
AA siger ikke noget, Økofætteren sukker dybt,- stik i rend drengen noterer pÃ¥ sin Ipad….Racesejl: Power
Ud lunter den store franskmand.
De tre vise mænd bladrer lidt mere,- hvad med foilsejl,? lad os høre hvad Sebastian har at sige.
RÃ¥ber pÃ¥ ham, og han kommer glad hoppende….
Hvilke tanker har du sÃ¥ gjort dig?  Jo, siger Sebastian, jeg kunne godt tænke mig at sejlet blev let, som i ikke sÃ¥ tungt altsÃ¥….Jamen Sebastian…det ønskede du ogsÃ¥ sidst Ã¥r…. og forrige……og sÃ¥dan gÃ¥r hele dagen…
Den ene teamsejler efter den anden kommer med deres ønsker……i øvrigt er det derfor nogen sejl bliver lyserøde…..NÃ¥r pigerne har givet deres input.
Efter en dag med sparring, afleverer stikirenddrengen de 5 ønsker til sejludvikleren,- der kigger og sukker…..”same procedure as last year”
Marketingfidusen gÃ¥r to Ã¥r tilbage, henter hvad der blev skrevet her, og dette danner sÃ¥ grundlag for den rosende omtale af den nye sejlserie næste Ã¥r…
Og så er man klar.