web analytics

Min udfordring. Kommentarer.

Allerførst. Jeg får heldigvis løbende kommentarer til det jeg skriver, og tak for det.
Langt de fleste heldigvis positive.

I forhold til min duel med mr. Jones, den anden windsurfer, omkring et fastlagt vægttab og en deadline, tilsat en tidspunkt- har der været rigtig mange kommentarer.

I anonymiseret form kommer udvalgte her:

Tab dig, hold ædespalten lukket.
Er det ikke overkill med en personlig træner?
Hvor mange kg skal du tabe?
Hvad var jeres startvægt?
Vægttab og træning- hvordan? Og hvorfor?
Du taber dig for hurtigt.

Så er der en del om brug af personlig træner, for og imod. Samt selvfølgelig pris.

Udfordringen jeg har med mr. Jones er sådan  ser en tretrinsraket:
1. Aftalt vægttab
2. Aftalt tidspunkt for mål
3. Konsekvens af IKKE at have opnået målet.

Redaktørens udfordring var grundlæggende at jeg var for fed. No more no less.
Samt at en fastmonteret weber kuglegrill på vommen ikke gør noget godt for dårlig ryg.

Mit vægttabs/træningsforløb er derfor ikke kun med fokus på vægttabet, men samtidig opbyggelse af coremuskler, hvilket er en forudsætning for stærkere ryg.
Og jo, som jeg forstår det, så modarbejder tilvækst af muskler (hvis det skulle ske)et synligt vægttab, idet muskler vejer mere end fedt.  Hmm sagt i lukket forum, så skal jeg godt nok have virkelig store muskler for at opveje fedtet..hm hm.
Og gider ikke komme ind på alt det teori om store muskler forbrænder mere end…

Min Personlige træner, og årsagen til at har valgt at få hjælp af Pia, er doseringen af træningsmængder, muskelopbygning ift vægttab, og endelige,- udnytte den viden Pia har om genoptræning af dårligdomme.
At hun så også har styr på kosten, jamen det gør jo ikke noget.

Hvor meget skal jeg/vi tabe?
Ha, det holder vi for os selv, men det er mere end 13% for mit vedkommende.

Startvægt holder vi også lige internt,- der er direkte pinligt, i hvert fald for mit vedkommende.

Jeg har fået en del spørgsmål omkring min træning, og hvordan den er sat sammen.

Normalt opdeler jeg den med cardio en dag, og funktionel træning den anden dag, men arbejdstider kan ændre herpå.
I dag, hvor jeg lider af efterveer efter doksejladsen i går, og rent faktisk har taget 100 g på, har jeg slået det hele sammen, fordi jeg havde tid i dag. (og så fordi jeg ikke kan træne i morgen, og skal mødes med Pia på torsdag)

Så hård træning som det her kan jeg ikke holde til normalt, og har i øvrigt heller ikke tid til.

Men jeg ved at mr. Jones har lagt virkelig hårdt fra land, og jeg halser storsvedende og småpruttende bagefter.
Dette, og så decideret dårlig samvittighed over ikke at have passet min træning, kommer så til udtryk ved dagens træning.
Vil tro jeg får gået en bette tur i løbet af dagen også.

Jeg taber mig for hurtigt.
Ja, det er nok korrekt, men dels var der så rigelig at tage af, dels ramte jeg muren ret hurtigt, og stod stille en hel uge. Jeg håber kombinationen af træning og kost kan bidrage til sundt vægttab.

Hvorfor taber mr. Jones sig hurtigere?
Se det aner jeg simpelthen ikke, han må have et særligt program, eller endnu større viljestyrke en redaktionen.

Og så for lige at runde beslutningen omkring brug af personlig træner.
Jeg har ikke fortrudt, jeg oplever faktisk kun fordele, fordi man bliver hjulpet videre når man er gået fast i samme træning, samme foder, eller direkte udfører øvelser forkert, hvilket jeg er verdensmester i.
I forhold til genoptræning af skader,- har det været en ubetinget klog disposition af redaktøren, og dem er der generelt ikke mange af….citat fruen.

 

Facebook Comments
Total Page Visits: 713 - Today Page Visits: 1

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *