Doping….schhyy

Kom til at tage lidt doping i dag.
Egentlig vågnede jeg op til en krop, der bestemt ikke synes vi skulle foretage os noget som helst….i en uge.
Efter en kop morgenkaffe, fik jeg dog overvist den om, at vi i det mindste skulle male lidt på huset.
Mens jeg stod og malede, gik det ikke forbi min underbevidsthed, at det blæste, en del faktisk.
Første sms tikkede ind fra the Jedi, hvornår?
Ikke i dag, jeg er en gammel mand og slidt i kroppen.

Hvornår sagde du?  skrev han…og sådan blev han ved.
Jeg var nu færdig med at male, og redaktionshunden og jeg, gik en tur til stranden, og det blæste stadig, et par begyndere ude.
Og

Vestenvind, forholdsvis små bølger, sol og varmt vand..ok, var nok nødt til det alligevel.
Skrev til Jedi at jeg alligevel gik ud.

En masse sms, der endt op i, at han skulle have havregryn og sætte hår inden han kunne komme.
Kort og godt.
Jeg parkerede Eddie i sommerhuset, spændte traileren på bilen og trillede de 130 meter ned til stranden.
Smed mit foilboard på græsset og futtede ned og målte vinden.

7-9ms…ok, det var da til den gode side.
Men.
I går manglede jeg jo power noget af tiden, så besluttede at forsøge med min Skyscape 7,6.
Godt nok vind til den gode side når foil, godt og vel, på den anden side, så ville jeg gerne teste det sejl lidt mere.
Hurtig tilrigning, på mål igen, og så ud.
Og der var god vind.

Skråt ud fra stranden, i trapez, forreste fod i stroppen, og væk var jeg. Det første stykke tid sejlede jeg lidt frem og tilbage, ikke lange stræk, ville blot vænne mig til trykket fra vinden, og i øvrigt gode og stabile svæv, men ikke i  bagerste fodstrop på vejen ud, kunne simpelthen ikke nå det før jeg var svævende.

Enten aftog vinden lidt, alternativt blev jeg mere modig, måske ligefrem begge, begge fødder i fodstropperne både ind og ud, og nu kørte det.
Fornuftige svæveture ned til campingpladsen og tilbage.

En af gangene, da også Jedi var kommet på vandet, stod jeg fuldkommen afslappet, rank og flot (ikke at forveksle med tynd) og nød det bare, ikke en lyd fra foilen, helt oppe, intet tryk i sejlet, og …kæft en fed fornemmelse.

Lavede mit første foilende jibeforsøg, men ikke med vilje, ville som normalt jibe, men på grund af vindtrykket kom jeg ikke ned og lande i selve svinget,- kom næsten rundt, og kom så i tvivl om hvad jeg skulle gøre, så styrtede for en sikkerheds skyld.

Jedi ude med 118 liter og 8,0, han stod stille ind i mellem, men også fine ture.

Efter ca 1.5 time var der ikke mere i kroppen, men kæft en god tid.

Og sejlet, det kan faktisk tage noget mere vind end jeg havde troet,- bevares jeg benyttede da mit vario-udhal, men alligevel.
Og hold da kæft, hvor er det let at hive op af vandet også.

I dag var der vind nok til lige at falde af for vinden, glide ned af en bølge, skubbe lidt med fødderne, og vupti i svæv….det der pumperi,- det er overrated 🙂

Fed gang doping, måske igen i morgen.

Sejl. Skyscape er ret nuser, helt sikkert godkendt.