6 uger er gået

Så er det gået 6 uger siden jeg styrtede og brækkede hånden/fingre/ledbånd/albue.

Dvs jeg er sådan set klar til at genoptage gesjæften med at vælte ukontrolleret på mine foils.

I de forløbne 6 uger er vejret dog skiftet fra fornuftigt efterårsvej, til direkte modbydeligt vintervejr her i DK.
Vandtemperaturen er droppet fra ca 10 grader til frysende 4-5 grader, og luften ligger for nuværende på omkring 2-4 grader.

Så skal man være skadet, så er årstiden ret godt valgt.

Som altid, så er det møg irriterende at være ude af loopet når man ikke selv har valgt det.
Og også som altid, så havde jeg netop fået nyt legetøj som jeg ville øve mig på.

Som jeg nåede at skrive, inden jeg væltede, så havde jeg netop modtaget en Starboard Gt carbon foil, og var igang med at teste den.

På første tur gik det så galt, og det betyder at jeg er helt på bar bund når jeg genoptager mine ukontrollerede øvelser på foil.

I forhold til sidste års tid der har foregået på min Naish foil, er Starboard foilen anderledes kontant, og langt hurtigere.
Planen var at sammenligne med blandt andet Np alu som jeg også har, og som flere på spottet anvender.

Sådan gik det ikke, jeg måtte holde en ufrivillig pause.

Hvad er så de 6 uger gået med?
Jo, jeg har fået fat i en fuselage til Starboardfoilen, en 95 cm fætter.
Og jeg håber at den lidt længere fuselage, vil gøre en forskel i opplaning og stabilitet i længderetningen.

Standard længde på GT foilens fuselage er vist 70-75cm, og racefoilen har en længde på 115 cm.
Så den fuselage jeg har liggende er en hybrid, som jeg er spændt på at prøve.

Starboards foilprogram er konstrueret således, at man stort set kan bygge sin foil af dele man tilkøber, idet delene passer til det hele (stort set)
God ide, men man skal nok holde tungen lige i munden.

Har læst om nogen der ville have den ultimative letvindsmaskine, og derfor anskaffede Starboard racefoil, den lange fuselage, standard race frontvingen og fik fat i en stor bagvinge.
Det viste sig meget hurtigt, at godt nok var den lynhurtig oppe i svæv, men fuldkommen umulig at kontrollere så snart der bare kom et micropust, så muligheden var tilstede, virkede blot ikke.

Har også benyttet min ufrivillige pause til at lægge beslag på et testeksemplar af et 360 graders videokamera.

Der er altid meget svært at optage en fyldestgørende video af foil, idet man enten vil vise pilotens anstrengelser og pinefulde ansigtsudtryk, eller at man svæver, sjældent er det muligt at vise det hele, evt krydret med andre buddies der fiser frem og tilbage tæt på een.

Med et videokamera 360 graders visning kan man ( i teorien) som betragter, vælge den vinkel man ønsker at betragte,- om det virker ved jeg ikke.

Måske jeg smider en lille test af en optagelse fra havnemanøvre online senere i dag, blot for at illustrere mulighederne.

Håber vi ses på vandet efter jul, jeg er arbejdsramt hele julen som altid.

indsat eksempel med 360 graders optagelse. Kig omkring.

Der er lukket for kommentarer.